Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Τα ΟΧΙ που δεν λέμε


Ο Μιχάλης Στυλιανός* καταθέτει στεφάνι στο Ηρώον πεσόντων στην πλατεία Γηροκομείου. Μια οικεία εικόνα εθνικής γιορτής για όλους του Ανδριώτες.

Χωρίς να ξέρω πως, αλλά μπορεί να γνωρίζω χωρίς δεν θέλω να παραδεχτώ, η επαίτειος του ΟΧΙ κάπως μου "κάθεται" κάπως με εξιτάρει. Στα ΝΑΙ καλά τα πάω, μερικές, φορές είναι βολικό να λέω ΝΑΙ γιατί αυτό σημαίνει κατάφαση, αποδοχή, παραδοχή, συμφωνία. Τα ΟΧΙ όμως "κάθονται" σαν ρόζος στη πλάνη, χρειάζεται προσπάθεια... Δεν είναι όλοι πρόθυμοι να προσπαθήσουν, δεν αντέχουν στο "πλανάρισμα" και φυσικά δεν αποτελώ εξαίρεση. ΝΑΙ πόσα ΝΑΙ μπορεί να πει ένας άνθρωπος; Πολλά, πάρα πολλά! Χρόνια αργότερα δεν θα θυμάται κανένα. Ενώ τα ΟΧΙ μένουν βαθιά χαραγμένα! Δική μας η επιλογή!

* "Αλλά σε κάθε πόλεμο ήρωες γίνονται άνθρωποι που δε θα περίμενε κανένας προηγουμένως να φανταστεί ότι θα γίνουν ήρωες".

12 σχόλια:

  1. Καλημερα σε ολα τα παιδια
    Σπουδαια μερα η σημερινη...
    άνθρωποι ζησαν στιγμες που εμεις ουτε σε ταινια δε θελουμε να βλεπουμε...
    καλα να περνατε οσοι εισαστε Ανδρο και εμεις οι Αθηναιοι να ξερετε σας ζηλευουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΑ ΓΛΕΝΤΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ΘΑ
    ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΟΥ
    ΠΟΛΕΜΟΥ ( 1945 ) ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ
    ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
    JOHN.V

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα ΟΧΙ μου τα αγαπησα σαν μωρα...πολλα δεν ηταν...ηταν ομως τοσα οσα χρειαζομαι γι ανα σηκωνομαι το πρωι και να κοιταζω αυτην την γυναικα στον καθρεφτη και να μην την ντρεπομαι...για να μπορω να συνεχισω...

    οσο για την σημερινη μερα...θα θυμηθω κατι που διαβασα καποτε και μου εμεινε..
    Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΑΖΙ!
    εκεινες οι μερες ηταν απο τις μερες των Ελληνικων θαυματων...ειναι εκεινα τα ΟΧΙ του Ελληνα που μας κρατουν ακομα ορθιους....γιατι μετα αρχισαν ολα εκεινα τα ντροπιαστικα ΝΑΙ που μας κυνηγουν σαν φαντασματα και μας κανουν να γεμιζουμε ντροπη....

    καλη μερα πατριωτες και μη...καλημερα νησι μου....ωραιοτερος ο καφες οταν δεν δουλευεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα ΝΑΙ πολλά,πάμπολλα μια ζωή,οπότε έρχεται η ώρα,αργά η γρήγορα,και φτάνεις να μπορείς να λες ΟΧΙ και να αισθάνεσαι καλά.
    Η ισορροπία είναι το παν!!!
    Το σημερινό ΟΧΙ,νομίζω,ότι ειναι το τελευταίο που είπαμε ως έθνος και αξίζει να το γιορτάζουμε...
    Αιωνία η μνήμη σε αυτούς που το έκαναν πράξη δίνοντας σώμα και ψυχή!
    Καλή ξεκούραση σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σας Κουτρουλο - Καψοράχες, καλημέρα Βαγγέλη. John V. πολυ σωστος!

    Καψοράχη υπέροχο!
    Κουτρουλό σωστα το balance έχει σημασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ... ΤΟ ΛΕΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΞΕΧΑΣΩ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΠΙΑ ....ΧΕ ΧΕ ΧΕ
    ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ ΜΠΡΕ ΜΕ ΜΠΟΛΙΚΟ ΡΑΧΑΤ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βρε καλως την, την Κορίνα!
    Καλημέρα Φατσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΟΧΙ, ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ.. ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΩΣΤΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΤΡΟΠΩΘΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.

    Ο ΛΑΟΣ ΠΑΛΙ ΟΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΛΕΕΙ ΠΑΝΤΑ ΟΧΙ, ΕΜΠΡΑΚΤΑ. ΟΜΩΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΥΤΟΣ ΛΑΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ (ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΚΑΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ) ΗΓΕΣΙΕΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ. ΚΙ ΑΥΤΟ ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΑ...

    ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΕΙ ΑΣ ΤΙΜΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΥΠΕΦΕΡΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΦΑΝΤΑΣΤΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ.
    Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΦΕΝΤΙΚΟΥΛΗ ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Εγώ, πάντως, ωφελήκα. Κατ' αρχάς, επί έξι χρόνια έτρωγα μόνο βιολογικά -δεν είχαμε ούτε ζάχαρη, ούτε μπισκότα, ούτε αναψυκτικά και τέτοια" Ενας άνθρωπος που μπορεί να διακωμωδεί έτσι τα παιδικά του χρόνια στη διάρεκια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, δεν μπορεί παρά να είναι... Εγγλέζος.
    Μαϊκλ Κεϊν
    περιοδικό "Κ" ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ 24.10.10

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Χότζας και η κατσίκα

    Ένας φτωχός μεροκαματιάρης, μόλις γεννήθηκε το δεύτερο παιδί του, πάει στον Χότζα και του εκθέτει το πρόβλημά του και ζητάει λύση:
    Δε χωράει πλέον στο ένα και μοναδικό δωματιάκι όλη η οικογένεια.
    - Κατσίκα έχεις; τον ρωτά ο Χότζας.
    - Έχω, απαντά ο φτωχός.
    - Βάλ' την κι αυτή στο δωμάτιο.
    - Μα εδώ δε χωράμε οι τέσσερις.
    - Κάνε αυτό που σου λέω.
    Περνάνε οι μέρες, ξαναπάει ο φτωχός στο Χότζα.
    Έκανα ό,τι μου είπες, αλλά η κατάσταση έγινε χειρότερη, του λέει.
    - Γελάδα έχεις;
    - Έχω.
    - Βάλ' την κι αυτήν μέσα.
    - Μα, είναι και η κατσίκα μέσα, δε χωράμε.
    - Κάνε ό,τι σου λέω.
    Περνά ο καιρός, ξανά στον Χότζα ο φτωχός.
    - Είμαι απελπισμένος. Δεν μπορούμε ούτε να κουνηθούμε.
    Για να μην τα πολυλογούμε, ο Χότζας τον συμβούλεψε να βάλει μέσα και το σκύλο. Κι αυτός ο διάλογος συνεχιζόταν, μέχρι που τελικά όλα τα κατοικίδια στριμώχτηκαν μέσα στο ένα δωμάτιο.

    Πάει πια τρελαμένος ο φτωχός στο Χότζα.
    - Όχι μόνο δε βελτιώθηκε η κατάσταση, αλλά τώρα πια κινδυνεύουμε έτσι που είμαστε ο ένας πάνω στον άλλο.
    - Βγάλε έξω την κατσίκα, απαντά ο Χότζας.
    Λίγες μέρες αργότερα, καθώς έκανε τη βόλτα του στο μαχαλά, ο Χότζας συναντά το φτωχό.
    - Έκανες ό,τι σου είπα; Τι έγινε;
    -Να σ' έχει ο Αλλάχ καλά. Μόλις έβγαλα την κατσίκα, ανασάναμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα σε όλους, χαρούμενη εθνική επέτειο. Είναι καλό να έχουμε και κάποιες ημέρες μέσα στο χρόνο για να νιώθουμε εθνικά υπερήφανοι και να φέρνουμε στην μνήμη ανθρώπους που θυσιάστηκαν για υψηλά ιδανικά. Ελπίζω να έχω κληρονομήσει και εγώ ένα μικρό γονίδιο ηρωισμού και αυτοθυσίας. Με συγκινεί η εικόνα του παππού μου, που δεν ζει πλέον να καταθέτει στεφάνι. Με συγκίνησε πριν λίγο και η εικόνα ηρώων της εθνικής αντίστασης που παρέλασαν στους δρόμους της πόλης. Κρατάμε τα θετικά και προχωράμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή