Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

Τα Λειβάδια από ψηλά


Το Πάνω χωριό όπως μ' αρέσει να το βλέπω από την Αγία Τριάδα. Τα σπίτια "ακολουθούν" την πλαγιά, τα κυπαρίσσια "σκίζουν" τον ουρανό, το μανιτάρι και στο βάθος αρχόντισσα η Χώρα. Νοιώθω τον αέρα στα πνευμόνια μου.

Ήμην πτωχόν βοσκόπουλον εις τα όρη. Δεκαοκτώ ετών, και δεν ήξευρα ακόμη άλφα. Χωρίς να το ηξεύρω, ήμην ευτυχής. Την τελευταίαν φοράν οπού εγεύθην την ευτυχίαν ήτον το θέρος ... Επέταξα αμέσως το υποκάμισον μου, την περισκελίδα μου, κ' έπεσα εις την θάλασσαν. Επλύθην, ελούσθην, εκολύμβησα επ' ολίγα λεπτά της ώρας. Ησθανόμην γλύκαν, μαγείαν άφατον, εφανταζόμην τον εαυτόν μου ως να ήμην έν με το κύμα, ως να μετείχαν της φύσεως αυτού, της υγράς και αλμυράς και δροσώδους. Δεν θα μου έκανε ποτέ καρδιά να έβγω από την θάλασσαν, δεν θα εχόρταινα ποτέ το κολύμβημα, αν δεν είχα την έννοιαν του κοπαδιού μου... διαβάστε το διήγημα εδώ
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Ονειρο στο κύμα

19 σχόλια:

  1. AX KAI EGO VLEPO TO SPITAKI MOU POU EINAI OLOMONAHO KAI KLISTO,GI'AYTO PAO NA KIMITHO GIATI THA ME PAROUN TA KLAMATA. KALH MERA NA EXETE KAI NA PERNATE KALA!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα, σ΄όλους.
    Να΄σαι καλά Κουλουρίτσα ,και ΄συ να περνάς καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ,και εγώ βλέπω το σπιτάκι μου...
    Καλημέρα και δεν πειράζει για την Εθνική ,το παλέψανε καλά και πέσανε σαν Έλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://www.pyles.tv/News/epistimi-texnologia/brain_body_fat.aspx

    Σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου College του Λονδίνου (UCL), ο ανθρώπινος εγκέφαλός "βλέπει" στον καθρέφτη το σώμα εως και κατά 2/3 μεγαλύτερο σε σχέση με την πραγματικότητα.

    "Μέχρι σήμερα πιστεύαμε ότι ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί ένα ακριβέστατο μοντέλο του σώματος. Φαινόταν λογικό ότι, αφού κοιτάζουμε το σώμα μας κάθε ημέρα, ο εγκέφαλος θα είχε αναπτύξει μια σωστή αναπαράστασή του", εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης από το Ινστιτούτο Γνωσιακών Νευροεπιστημών του UCL, Μάθιου Λόνγκο.

    Η πειραματική έρευνα όμως, οδήγησε τους ερευνητές στην ανακάλυψη ότι το εσωτερικό μοντέλο που έχει αναπτύξει ο εγκέφαλος σχετικά με το σώμα μπορεί να είναι λανθασμένο. "Το λάθος αυτό, εξηγείται ως έναν βαθμό από τον μεγάλο αριθμό αισθητήριων σημάτων που αποστέλλονται στον εγκέφαλο από διαφορετικά σημεία του δέρματος", λέει ο κ. Λόνγκο.

    Το ενδιαφέρον της έρευνας αυτής, εντοπίζεται στις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό το "λάθος" του μυαλού μας! " Η στρεβλή εικόνα του σώματος , είναι πιθανό να ευθύνεται για την εμμονή πολλών γυναίκων ότι "είναι χοντρές" και χρειάζονται δίαιτα, που συχνά οδηγεί σε διαταραχές όπως η ανορεξία και η βουλιμία", εξηγούν οι επιστήμονες!

    Εγώ πάντως το είχα καταλάβει.....!!!!
    Δεν μπορεί να φοράω XS και στον καθρέφτη να φαίνομαι για ...L.....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα από τη συννεφιασμένη Άνδρο. Συμφωνώ μαζί σου Κουτρουλό, δεν μπορεί εγώ να αισθάνομαι μανεκέν και ο καθρέφτης να με δείχνει στρομπουλή.
    Γειά σου Κουλουρίτσα, πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α! έτσι εξηγείται..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΙ ΕΓΩ I LOVE ΛΕΙΒΑΔΙΑ ΑΦΕΝΤΙΚΟΥΛΗ .... ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΕΥΓΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΓΕ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δηλαδη ειμαι κατά 2/3 λεπτότερη;;;!!!!.........
    ρε να μην το ξέρω τόσο καιρό!!!!!!!
    Πάω να φάω κάτι να συνέλθω από το σοκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αντί για σχόλιο σας γραφω τους στίχους από το γνωστό τραγούδι του Κώστα Χατζή...



    Όταν κοιτάς από ψηλά
    μοιάζει η γη με ζωγραφιά
    και συ την πήρες σοβαρά
    και συ την πήρες σοβαρά

    Μοιάζουν τα σπίτια με σπιρτόκουτα
    μοιάζουν μυρμήγκια οι ανθρώποι
    το μεγαλύτερο ανάκτορο
    μοιάζει μ' ένα μικρούλι τόπι

    Κι όλοι αυτοί που σε πικράνανε
    από ψηλά αν τους κοιτάξεις
    θα σου φανούν τόσο ασήμαντοι
    που στη στιγμή θα τούς ξεχάσεις


    Μοιάζουν οι πύργοι με κουκλόσπιτα
    και τα κανόνια με παιχνίδια
    από ψηλά δεν ξεχωρίζουνε
    οι ομορφιές και τα στολίδια


    Κι ό,τι σε πλήγωσε ή σε θάμπωσε
    από ψηλά αν το κοιτάξεις
    θα σου φανεί τόσο ασήμαντο
    που στη στιγμή θα το ξεχάσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και βεβαίως boul-boul έχεις να γαλακτίσεις ένα σπίτι. Γιατί είπες πως θα το έκανες είτε σε νίκη είτε σε ήττα. Συ είπας συμπατριώτισσα. Σπέρνω θύελλες;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλέ που πήγε ο τοίχος της Β.?????
    Είπαμε αφεντικό να τον ασπρίσεις ,όχι να τον εξαφανίσεις....ποια εισαι ο Κόπερφιλντ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΄Οχι δεν τον εξαφάνισε ,τον γαλακτίζει και δε θέλει να τη δούμε με τα ρούχα της δουλειάς..........
    boulίτσα ευτυχώς έχει δροσιά και δεν θα κουραστείς πολύ.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. KALO SAS APOGEYMA APO TO HOT HOT HOT N.J.AYTH TI VDOMADA THA PSITHOUME,EYTYXOS POU THA VREXEI KI'ETSI THA POTIZONTE OI KHPOI MAS,DEN EINAI NA VGENEIS EKSO....... BOULAKI POS PAH TO ASPRISMA? KONTEVEIS NA TO TELIOSEIS? OMORFH FOTO OMOS KAI TO ATHANATO GEFIRAKI,MARKA KATATETHEN TOU XORIOU MAS!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. TZIVAERI MOU KI'EGO MAZI SOU,MOLIS HPIA TON KAFE MOU ME 4 KOULOURIA, AFOU EIMASTE PIO LEPTES APO OTI MAS VLEPOME ARA EIMASTE ADYNATES XA XA XA,XERET/TA STH MAMA!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. kalisperasas

    ego to spoitimou den to vlepo.
    ala ekinos o tixos eitan poli omorfos. KOULOURITIA min griniazis yia tin ZESTI, yiati ta xionia den einai poli makria xa xa
    prepi na thimiso ston anonimo na stili to ftiari se kana dio mines

    sas zilevo olousas stin ANDRO naste kala, kai na pernate omorfa.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΤΟ ΦΤΥΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΚΕΤΑΡΙΣΜΕΝΟ, ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ. ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ ΘΑ ΤΟ ΧΩ ΣΤΕΙΛΕΙ.
    Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. http://www.youtube.com/watch?v=ymNeuC1CKsI

    Ν.Γκάτσος - Μ.Χατζηδάκης

    Σπίτι μου σπιτάκι μου
    Και φτωχοκαλυβάκι μου
    Χώμα που γεννήθηκα
    Ποτέ μου δε σ΄αρνήθηκα

    Σπίτι μου σπιτάκι μου
    Αγιάτρευτο μεράκι μου
    Κι αν τον κόσμο γύρισα
    Κοντά σου ξαναγύρισα.

    Της γειτονιάς μου τα παιδιά
    Φέραν λουλούδια και κλαδιά
    Ο κήπος γέμισε πουλιά
    Κι έγιν΄ η μέρα πασχαλιά

    Της γειτονιάς μου τα παιδιά
    Φέραν τα τέσσερα κλειδιά
    Το σπίτι γέμισε με φως
    Κι έγιν΄ ο ήλιος αδερφός.

    Σπίτι σπιτάκι μου
    Και φτωχοκαλυβάκι μου
    Πάλιωσαν οι θάλασσες
    Μονάχα εσύ δεν πάλιωσες.

    Σπίτι μου σπιτάκι μου
    Λαμπριάτικο κεράκι μου
    Την καρδιά μου φώτισες
    Και βάλσαμο με πότισες.

    Της γειτονιάς μου τα παιδιά
    Φέραν λουλούδια και κλαδιά
    Ο κήπος γέμισε πουλιά
    Κι έγιν΄ η μέρα πασχαλιά

    Της γειτονιάς μου τα παιδιά
    Φέραν τα τέσσερα κλειδιά
    Το σπίτι γέμισε με φως
    Κι έγιν΄ ο ήλιος αδερφός.

    Σπίτι μου σπιτάκι μου
    Και φτωχοκαλυβάκι μου
    Χώμα που γεννήθηκα
    Ποτέ μου δε σ΄αρνήθηκα

    Σπίτι μου σπιτάκι μου
    Αγιάτρευτο μεράκι μου
    Κι αν τον κόσμο γύρισα
    Κοντά σου ξαναγύρισα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή