Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Για μια στιγμή μόνο!

Την ώρα που λαμπάδιαζε η Αττική με τις αισθήσεις μου στο ζενίθ παρακολουθούσα για πολλοστή φορά την υπέροχη έκθεση του Χάρη Λάμπερτ στο Κυδωνιέως. Δεν είχα πληροφορηθεί τίποτα για την καταστροφή, ούτε όμως και τώρα γνωρίζω, σαν στρουθοκάμηλος έβαλα το κεφάλι στην άμμο και με τόσο αέρα ήταν πανεύκολο να χωθώ. Αφέθηκα στα black light της έκθεσης ανοιγόκλεινα τα μάτια και οι μορφές είχαν αλλάξει χρώμα, ύφος, ατμόσφαιρα. Ποια καταστροφή; Εδώ μέσα όλα είναι γαλήνια. Ήθελα να φύγουν όλοι, να ξαπλώσω στο πάτωμα, να κοιτώ με τις ώρες τις μορφές, ο καπνός από τα τσιγάρα του Μπογκαρτ να ντουμανιάζει το δωμάτιο. Ήθελα να μείνω για πάντα εκεί, σ' αυτό το υπέροχο κτήριο, απέναντι από το Γυμνάσιο μου. Ο χρόνος έγινε όλος μια στιγμή. Μια στιγμή που ήρθα, μια στιγμή που φεύγω. Οι στάχτες της Αττικής είναι κάτι που αδυνατώ να επεξεργαστώ τώρα. Δίπλα στην ομορφιά δεν χωρά τίποτα. Η Άνδρος παρά το μελτέμι της ήταν και φέτος πανέμορφη. Δεν μπορεί όμως όλη τούτη η καταστροφή να είναι έργο μερικών. Είναι η αδιαφορία πολλών, η αδράνεια του κράτους (υπάρχει κράτος;) θα μείνω με τις μορφές του Λάμπερτ και τα αστραφτερά πάτωμα του Κυδωνιέως. Για μια στιγμή μόνο!
Υ.Γ. Είχα μια πολύ όμορφη φωτογραφία για την μέρα της αναχώρησης μου, αλλά με τέτοια καταστροφή δεν είμαι και αχάβαδη να την βάλω. Ευχαριστώ Νίκο Σιγάλα για την ξενάγηση.

11 σχόλια:

  1. Aς βάλει το χέρι της η Παναγιά η Κουμούλου που τη χάρη της γιορτάζουμε σήμερα, αν δε κάνω λάθος, να σβήσει αυτή η τεραστια φωτιά που ζούμε εδώ στο Μαραθώνα, από χτες το πρωί.
    Κανείς δε μπορεί να φανταστεί το μέγεθος της καταστροφής. Να είστε όλοι καλά και του χρόνου δίχως φωτιές. Κι εσύ Αννα να απολαμβανεις και να απολαμβανουμε όλοι τις κάθε είδους ομορφιές του νησιού της Ανδρου μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα, πρέπει να είναι μεγάλη καταστροφή, Δημήτρη καλά λες η Παναγία να βάλει το χέρι της. Να είσαι καλά... και τα μάτια άγρυπνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν εχουμε κοιμηθεί όλη τη νύχτα. Κι ενω στις 5 το πρωί φαινόταν πως όλα θα πήγαιναν κατ΄ευχήν, στις 5.30 ο καπνός ήταν κατάμαυρος και πολύ πυκνός. Από το σπίτι μου στη περιοχή Μπεη Μαραθωνα δεν φαινεται ουτε η Νεα Μάκρη, ουτε η Πεντέλη. Και πρέπει να πω πως 6 παρά πέντε είδα τα 5 πρώτα αεροπλάνα να ανεφοδιάζονται από τη θαλασσα. Τούτη τη στιγμή απειλείται ο οικισμός του Ανω Σουλίου αλλά και του Κάτω Σουλίου. Ας ευχηθούμε να πάνε όλα καλά, για όλους. Και μια συμβουλή ε! βάλτε σύστημα πυρόσβεσης αν μένετε στην εξοχή. Θα νιώσετε ασφάλεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ!!!!!!!!!!!!!!
    ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ.ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΘΥΜΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ.
    ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ-ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ-ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απελπισια,αυτο μονο ...απελπισια...δεν εχει μεινει τιποτα!

    αφεντικο...μην ερθεις!κατσε και θα ερθω εγω ξανα....θα ξημερωνομαστε στου Κυδωνιεως ξαπλα στα πατωματα,θα σε πηγαινω ποδαρατο στο παραπορτι για να σου κανω πατητες,θα σε πηγαινω θερινο σινεμα(με ζακετουλες και καλτσακια),θα τρωμε συκα και πουλακια,τα βραδακια θα μετραμε τα φωτακια απεναντι και οταν πεφτουμε για υπνο θα σου λεω παραμυθια μεχρι να μου πεις να σκασω!
    για τον χειμωνα βλεπουμε......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλησπερα παιδια,,,,, πολυ θλιψη για οσα συμβαινουν εδω,,,,η απληστια μεγαλο πραμα!!!! τι να πω ,,,ο θεος να βαλει το χερι του!!!!
    αλλα η αφηγηση της μπου μπουλ ...ολα τα λεφτα.....
    εγω πολλες φορες ,,,στο ιδρυμα αυτο και αδειο οταν ειναι παω να πω μια καλημερα στα κοριτσια που ειναι εκει,,καποιες ωρες το πρωι,,,,και λες και μιλανε οι τειχοι!!!...τοσα εργα εχουν ακουμπηση επανω τους ..που θυμαμαι οσοι μ ειχαν αγγιξει ,,που κρεμοταν ολα αυτα τα χρονια,!!!!!!!!!!!!...
    και μετα εξω στο πεζουλι του κηπου,,κατω απο την γαζια,,να χαζευω το γυμνασιο και να λεμε ιστοριες με την κολητη μου φιλη!!! ,,,,αχ ,,και να μπορουσα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ντορεμι το ιδρυμα Κυδωνιέως είναι υπέροχο, ακόμη και άδειο θα αποτελούσε λόγο επίσκεψης. Τα μωσαϊκά του είναι μούρλια.
    Είμαι στον Καβοντορο κουνάει λίγο προσπαθώ να γράφω και να κρατώ τον υπολογιστή. Σε καμιά γερή βουτιά θα πεταχτεί προς τα πάνω. χε, χε
    Δεν θέλω να σκέφτομαι την Αττική φρίκη. Θα ήθελα να είμαι στη δροσιά του Κυδωνιέως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αχ καλη μου μπουλ μπουλ....κουναει πολυ ε????? χαχαχχα ( καλα εγω μιλαμε τοσα χρονια πανω κατω πανω κατω,,ανδρο αθηνα,,,αλλα η ζαλαδα ζαλαδα... να ακουμπω το κεφαλι μου θελω,,,( και να εχω καμμια κουμπανια με πατατοκεφτεδες για τα υγρα στο στομαχι,,χχεχεχεχε),,
    αντε με το καλο ελα ..και απο μια μικρη τρυπουλα χαρα ζωης ,,ξερουμε να περνουμε ,,,δεν βγαινει αλλιως εδω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλο ταξιδι και παλι....πρεπει να φυγω,,,, τα λεμε,,,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. βλεπω τηλεοραση και με πιανει τρελλα!
    αισθανομαι ηλιθια να καθομαι και να κοιτω ανθρωπους να προσπαθουν με απελπισια να σωσουν το σπιτι τους!απο την αλλη παλι να παει ο καθε ασχετος και να μπλοκαρει τους δρομους δεν ξερω αν ειναι λυση....εδω θελει ανθρωπους σχετικους...εκεινο που εχω προσεξει ειναι η αυτοθυσια και το εργο των εθελοντων!!!!
    αχ βρε ξαδελφε Νικο....και ουτε ενα ευχαριστω δεν ακουτε.... και ερχεται και ο καθενας με το μακρυ και το κοντο του!!!!!!
    βλεπω βεβαια και κατι σπιταρες καταμεσις του δασους και λεω εγω η αφελης....τι δουλεια εχουν εκει?...τι να πω και εγω δεν ξερω!
    παντως ειναι απελπισια...

    αφεντικο.....δραμαμινες!καλως να ερθεις.....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αφεντικο ηρθες?
    εγω τα κοπαναω.....να ξεχασω που θα παω αυριο.......!
    ΑΡΝΟΥΜΑΙ!!!!

    φιλακια σε ολους σας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή