Τετάρτη 2 Απριλίου 2025

Όλα είναι δρόμος... και η Άνδρος έχει πολλούς!

Ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Μπατής ("Μαζί για την Άνδρο - Λοτσάρης Δημήτρης") στο Facebook ασκεί κριτική στη δημοτική αρχή για τις επιλογές της σχετικά με την ασφαλτόστρωση αγροτικών δρόμων στην Άνδρο. Υποστηρίζει ότι οι αυτές ενέργειες δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες της πλειοψηφίας των κατοίκων και επιχειρήσεων του νησιού. Θεωρεί πως δίνεται έμφαση σε ένα έργο προς τη Θεοτόκο  και καλεί τη δημοτική αρχή να δώσει εξηγήσεις. Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο του κ. Μπατή και την απάντηση της δημοτικής αρχής. {βεβαίως οι ερωτοαπαντήσεις συνεχίζονται αλλά θεωρώ πως δεν πρέπει να μας ενδιαφέρουν}

Άνδρος-Ανοιχτοί Ορίζοντες

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΟΠΑΔΟΥΣ...

Όταν νέοι άνθρωποι ασχολούνται με τα κοινά δημιουργείται ένα κύμα αισιοδοξίας για τη συνέχεια στον τόπο. 

Όταν οι ίδιοι νέοι άνθρωποι διολισθαίνουν σε διχαστικές πρακτικές, τότε βγαίνει αρνητικό συμπέρασμα και κυριαρχεί η απογοήτευση.

Δεν περίμενα, από ένα νέο δημοτικό σύμβουλο, αυτή την συμπεριφορά. 

Ενώ ενημερώθηκε πλήρως, δύο φορές στο σχετικό ερώτημα του, κατά το συμβούλιο λογοδοσίας και ενώ συγχρόνως το ίδιο ερώτημα απαντήθηκε ξανά σε ερώτηση της προέδρου του χωριού, έρχεται τώρα μέσω fb και μετά από δεκαπέντε ημέρες, αντιλαμβανόμενος με χρονοκαθυστέρηση, ότι τελικά δεν κατάλαβε, με σκοπό να δημιουργήσει αμφιβολίες και να διχάσει τον λαό του νησιού μας.

Η ανακοίνωσή του, με τα ήδη απαντημένα ερωτήματα, προφανώς έχει άλλο σκοπό που μόνο εκείνος και οι συνεργάτες του γνωρίζουν. 

Τα ερωτήματα προς τον νέο αλλά παλαιοκοματικών αντιλήψεων σύμβουλο είναι πολλά:

1. Γνώριζε ότι η μελέτη για τον δρόμο που αναφέρεται ο ερωτών σύμβουλος, ανατέθηκε τέλος του 2021 και υποτίθεται ήταν έτοιμη το Φεβρουάριο του 2022;

2. Γνώριζε ότι δεν εγκρίθηκε ποτέ, ούτε στην υποβολή που έγινε το 2022, γιατί δεν είχε καν Περιβαλλοντικούς Όρους και ότι ήθελε ακόμα και Ειδική Οικολογική Μελέτη, τις οποίες δεν φρόντισαν ΠΟΤΕ να τις κάνουν στα δύο χρόνια που διοίκησαν;

Γιατί άραγε επί δύο σχεδόν χρόνια και μέχρι τέλους του 2023 ο συνδυασμός τους δεν την ξανακατέθεσε; 

Τέτοιο ενδιαφέρον!!!

3. Γνώριζε ότι οι χωματόδρομοι βρίσκονται σε ΟΛΗ την Άνδρο κατά δεκάδες, χιλιόμετρα;

4. Γνώριζε ότι η περιοχή του Πλάτανου και της Θεοτόκου έχουν εκατοντάδες στρέμματα με καλλιέργειες; Και δύο πολύ γνωστές παραλίες;

5. Γνώριζε ότι οι 5 προτάσεις που υπέβαλε τώρα ο Δήμος μας για οδοποιία, αφορούν ΔΥΟ για πρώην Δήμο  Υδρούσας, ΔΥΟ για πρώην Δήμο Κορθίου και ΜΙΑ για τον πρώην Δήμο Άνδρου;

6. Γνώριζε ότι η πρόσκληση είχε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά; Μια πρόταση για κάθε δρόμο;

Μάλλον τελικά δεν κατάλαβε, αλλά ούτε φρόντισε.

7. Γνώριζε ότι οι μελέτες που υποβάλαμε, οι 3 προτάσεις προερχόντουσαν από την προηγούμενη διοίκηση και τις 2 τις ετοίμασε η σημερινή διοίκηση;

Όπως επίσης ότι οι μελέτες που βρήκαμε για να αξιοποιήσουμε, ήταν ελλειπείς;

 Στοίχισαν στην τότε διοίκηση 180.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκαν το 2021 από το πρόγραμμα του ΥΠΕΣ.

Επί δυόμισι χρόνια δηλαδή και με κόστος 180.000 ευρώ, οι μελέτες που κατάφεραν να αναθέσουν όπως τις ανέθεσαν ήταν ελλειπείς. Και ο δήμαρχος τότε σφύριζε αδιάφορα, ούτε ήξερε που βρισκόταν το θέμα.

Ψηφαλάκια γαρ.

Σίγουρα ολα αυτά πρέπει να τα γνωρίζει ο νέος και γεμάτος απορία σύμβουλος του κ. Λοτσάρη,  αλλά κάνει πως δεν καταλαβαίνει. Και επιλέγει διχαστικά ερωτήματα. 

Τα ψηφαλάκια γαρ.

Αδιανόητο για έναν νέο άνθρωπο να βλέπει μονομερώς το πρόβλημα και να μη φροντίζει να  ενημερώνεται.

Επί της ουσίας:

Οι αγροτικές δραστηριότητες στην Άνδρο αναπτύσσονται σε πολλές περιοχές, σε κάθε γωνιά του νησιού. 

Οι αγροτικοί δρόμοι κατά πολλά δεκάδες χιλιόμετρα είναι διάσπαρτοι σε όλη την Άνδρο. Όλοι όσοι υποχρεώνονται να κυκλοφορούν σε αυτούς συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα. 

Συνεπώς η ισότιμη αποκατάσταση της βατότητας των δρόμων είναι υποχρέωση της κάθε διοίκησης στο νησί. 

Εμείς σαν διοίκηση υποβάλαμε, ως προανέφερα, 5 προτάσεις για βελτιώσεις 5 αγροτικών δρόμων, βάσει των νέων συνθηκών χρηματοδότησης.

Βρήκαμε τρεις μελέτες και ετοιμάσαμε άλλες δύο για την υποβολή των πέντε προτάσεων χρηματοδότησης.

Σημειωτέον όπως προανέφερα, οι μελέτες που βρήκαμε δεν είχαν καν ολοκληρωθεί και ας είχαν κόστος 180.000 ευρώ και τις δούλευαν 2 ολόκληρα χρόνια.

Τόσο ενδιαφέρον!!!

Να σημειωθεί ότι δόθηκε σε εταιρεία με προγραμματική σύμβαση κάτι που προβλέπεται, αλλά η απόφαση πάρθηκε σε συμβούλιο της Οικονομικής Επιτροπής με την διαδικασία  «της διά περιφοράς», δηλαδή με μια αποστολή sms, ούτε δια ζώσης, ούτε τηλεδιάσκεψη. Χωρίς ερωτήσεις, χωρίς διευκρινίσεις για ένα τέτοιο σοβαρό ποσό. 

Και τώρα κόπτονται για τηλεθέαση. 

Ως διοίκηση με την Τεχνική Υπηρεσία φροντίσαμε για την συνέχιση των μελετών προκειμένου να ωριμάσουν πλήρως οι μελέτες και διεκδικήσαμε χρηματοδότηση στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για να χρηματοδοτηθούν οι ως άνω προτάσεις. 

Πριν λοιπόν αρχίσετε τις κατηγορίες και τις δήθεν αμφισβητήσεις, ρωτήστε, ψάξτε και ενημερωθείτε.

Ειμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε νέες προτάσεις οδοποιίας στο πρόγραμμα ΤΡΙΤΣΗΣ που θα βγει το επόμενο διάστημα.

Αν σας ενοχλούν τα έργα, αυτό είναι πρόβλημά σας, εμείς δεν θα σας ακολουθήσουμε στο κατήφορο που επιλέξατε.

꧁༒༒꧂

Μαζί για την Άνδρο - Λοτσάρης Δημήτρης

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΤΗΣ  ‘’ Η παράταξη μας ανέδειξε τη μεγάλη ευκαιρία χρηματοδότησης αγροτικών δρόμων στην Άνδρο.

Η δημοτική αρχή όμως, με τον τρόπο που λειτούργησε, επιβεβαίωσε ότι τα κριτήρια με τα οποία ιεραρχεί τις προτεραιότητες ασφαλτόστρωσης αγροτικών δρόμων είναι τουλάχιστον ‘’περίεργα’’.

Πάντως δεν είναι ούτε ορθολογικά ούτε αντικειμενικά.

Έχουμε και λέμε:

-Δεν χώρεσε στις επιλογές της δημοτικής αρχής ο δρόμος προς Βιτάλι, που εξυπηρετεί επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

-Δεν ήταν στις επιλογές της δημοτικής αρχής για ασφαλτοστρωση αγροτικών δρόμων , τα Άχλα , μία από τις πιο εμβληματικές παραλίες του νησιού.

- Δεν ήταν στις προτεραιότητες ούτε ο υπόλοιπος δρόμος προς Βλυχάδα που δραστηριοποιούνται δύο επιχειρήσεις και υπάρχουν πολλές κατοικίες ούτε ο δρόμος προς το Στενό που εξυπηρετεί δεκάδες κτηνοτρόφους.

-Δεν ολοκληρώθηκε ο δρόμος προς Πισωλιμιώνα, που υπενθυμίζουμε σταμάτησε μετά από καταγγελίες του τότε αντιπολιτευόμενου και σήμερα στενου συνεργάτης του κ.Σουσούδη.

Αντίθετα, η δημοτική αρχή του κ.Σουσούδη έθεσε ως προτεραιότητα τη χρηματοδότηση μελέτης και κατασκευής δρόμου τριών χιλιομέτρων προς τη Θεοτόκο.

Τα συμπεράσματα ανήκουν στους δημότες.

Επαφίεται στον κ.Σουσούδη να εξηγήσει γιατί δεν ενέταξε στο πρόγραμμα έργα που θα εξυπηρετούσαν τους πολλούς και κυρίως γιατί έθεσε ως προτεραιότητα το συγκεκριμένο έργο προς τη Θεοτόκο.

Θα δώσει εξηγήσεις ή θα κάνει και πάλι αντιπολίτευση στην… αντιπολίτευση;’’

1 σχόλιο:

  1. Καλημέρα στην όμορφη Άνδρο
    Με το δικό μου φτωχό μυαλό όλοι οι δρόμοι που οδηγούν σε μεγάλες παραλίες πρέπει να είναι Με άσφαλτο
    Έχουμε τις καλύτερες παραλίες αλλά είμαστε πίσω 100 χρόνια
    Παράδειγμα Ο συγχωρεμένος Μανώλης πρώην δήμαρχος άνοιξε ένα δρόμο 1500 m πιο κάτω χωριό και ακόμα δεν έχει γίνει τσιμέντο

    ΑπάντησηΔιαγραφή