Μπάνιο το απόγευμα, 1999. Λάδι σε καμβά, 162 Χ 130 εκ. Ιδιωτική συλλογή |
Ντίκος (Κωνσταντίνος) Βυζάντιος, Ανεικονισμός και Παραστατικότητα
Άνδρος, 30 Ιουνίου – 22 Σεπτεμβρίου 2019
Ίδρυμα Β. & Ε. Γουλανδρή, Ερατοσθένους 13, 106 74 Αθήνα, Τ: 210 7252896
goulandris.gr
facebook.com/BEGoulandrisFoundation
Γιος του ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου ανατράφηκε σ’ένα οικογενειακό περιβάλλον το οποίο επηρέασε ποικιλοτρόπως (τις μετέπειτα επιλογές του) τους πνευματικούς και καλλιτεχνικούς του προσανατολισμούς. Σε ηλικία 16 ετών έγινε δεκτός στην ΑΣΚΤ.
Τον Δεκέμβριο του 1945, αναγκάστηκε στον εκπατρισμό προκειμένου να αποφύγει την δύνη του αδελφοκτόνου εμφυλιακού διχασμού. Ήταν ο νεότερος μεταξύ των διακοσίων Ελλήνων επιβατών του θρυλικού μεταγωγικού Ματαρόα που οι δυο φιλέλληνες του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών Octave Merlier και Roger Milliex με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης του άνοιξαν τον δρόμο προς την ελευθερία της σκέψης.
Στο Παρίσι, που έμελλε να γίνει η άλλη του πατρίδα, από την πρώτη στιγμή γνώρισε την θαλπωρή και την καθοδήγηση στο φιλόξενο περιβάλλον του Δημήτρη Γαλάνη. Σύντομα συνδέθηκε με φιλία με τον Alberto Giacometti και προϊόντως του χρόνου με καλλιτέχνες όπως τον P. Soulage, S. Poliakoff, Vieira da Silva και άλλους.
Τα χαρτιά, 1992 Λάδι σε καμβά, 195 Χ 160 εκ. Συλλογή Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή |
Σημαντικοί κύκλοι του έργου του:
Η αφαιρετική περίοδος η οποία διήρκησε μέχρι το 1972 και ολοκληρώθηκε με μια αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Galliera. (1945 – 1972)Η περίοδος των μαυρόασπρων σχεδίων σε χαρτί τα οποία εγκωμίασε με ένα εμβρυθές και διορατικό κείμενο ο φιλόσοφος Michel Foucault. (1972 – 1981)
Η περίοδος των ανθρωποκεντρικών συνθέσεων που άρχισε από το 1981 και διήρκεσε μέχρι το τέλος της ζωής του και παρουσιάστηκαν σε μια πλειάδα εκθέσεων διεθνώς. (1981 – 2007)
Το ατελιέ του Περικλή Βυζάντιου, 1945. Λάδι σε ξύλο, 52,5 Χ 60,5 εκ. Ιδιωτική συλλογή |
Φωτογραφικά copyrights: Χρήστος Σιμάτος, Γιάννης Βαχαρίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου